
Alman mahkemesi borçlu olanların sağlık kartının iptal edilemeyeceğine karar verdi
ALMANYA‘DA uzun süredir tartışma konusu olan ve prim borcu bulunan sigortalıların "sağlık kartlarının" (Gesundheitskarte) iptal edilmesi veya askıya alınması uygulamasına mahkemeden sert bir fren geldi. Bavyera Eyalet Sosyal Mahkemesi, sağlık sigortalarının bu yetkiye sahip olmadığına dair tarihi bir karara imza attı.
‘‘HUKUKA AYKIRI‘‘
Bugüne kadar birçok sağlık sigortası kurumu, prim ödemelerini düzenli yapmayan sigortalıların sağlık kartlarını erişime kapatarak onları hizmetten mahrum bırakabiliyordu. Ancak mahkeme, bu uygulamayı "hukuka aykırı" olarak nitelendirdi.
Bu karar, Augsburg Sosyal Mahkemesi’nin daha önce verdiği ve sigorta şirketlerinin lehine olan bir kararı da bozmuş oldu. Eyalet Sosyal Mahkemesi'nin 19 Mayıs tarihinde verdiği bu karar, prim borcu olan binlerce sigortalı için derin bir nefes anlamına geliyor.
SAĞLIK HİZMETİ ‘‘TEMEL HAK‘‘
Mahkemenin bu tutumu, Almanya’daki sağlık hizmetlerinin bir "temel hak" olduğu ve ödeme güçlüğü çekilse dahi sigortalıların acil veya gerekli sağlık hizmetlerine erişiminin kısıtlanmaması gerektiği görüşünü pekiştirdi. Dosya numarası: L 5 KR 96/23



